咸鱼e条

凹三是xianyuEEE,inner刚申的咸鱼e条以后可能专门用来发文
lof的文不会删也不会发了,不尊重创造者的平台好似💢

【tough love填词】(希腊神话女子群像)Karma

   最近对迪士尼后妈茶话会的那首tough love中毒,所以搞了个有关希腊神话女主角们的英文填词www  主要都是有关报复可恶丈夫的女性的,所以名字就叫Karma(天谴报应)w

   歌者的身份标注在独白结尾

   英文押韵真的好难orz 第一次填词还请多多包涵

  如果,如果,有人有兴趣翻唱的话,跟在下私信说一下就可以了w(吃桃子ing)

  感谢阅读w

——  ——

At the beginning of my marriage I was faithful to my king

在我婚姻之初我对丈夫十分忠诚

I wanted to be a good queen and do well in everything

我想做个好王后,把一切处理得井井有条

During our marriage we had a son and two daughters

我们有了一个儿子和两个女儿

I was so happy and satisfied. Such cute creatures!

我当时那么心满意足。他们多么可爱!

As they grow up, fate ends my happy life

当孩子们长大,我的幸福也结束了

All kingdoms go to war for someone else's wife

所有的城邦都要加入战争——为了某个别人的妻子

My husband is elected as the commander

我丈夫被选为总指挥

Everything seems perfect except the weather

一切看起来都称心如意,除了天气实在糟糕

With no wind, they can't sale to join the battle

一丝风都没有,士兵们根本不能乘船去战场

My husband is quite anxious in getting his kleos

我的丈夫为了获得荣誉心急如焚

He asks the gods what sacrifice to offer

于是他询问众神他们想要什么作为祭品

One goddess wants my fairest daughter

一位女神说,她想要我最美丽的女儿

So he takes the kid from me, and starts the sacrifice

于是他抢走了我的孩子并开始了祭祀

He kills his own girl to make a goddess satisfied

他杀死了自己的女儿只为了取悦一位女神

For the next ten years I learn to be cruel

在此后的十年我学着如何硬下心肠

I know what I have to do

因为我有不得不做的事

Anyway, I won't let anyone kill my kid and get away with it

毕竟,我可不能允许有人杀了我的孩子还逍遥法外

So I follow him when he goes to bath

于是我在他入浴前跟上了他

Take a dagger and cut his head

用匕首砍掉了他的头(克吕泰涅斯特拉)

Heroes are bossy 

英雄们都独断专行(海伦)

Spoiled too

又任性妄为(阿里阿德涅)

So we don't have much to choose

所以我们别无选择(美狄亚)

Revenge them with a heart of stone

让我们狠下心去向他们复仇(克吕泰涅斯特拉)

Kill their family make them alone

不惜杀死他的家人以让他孤苦无依(美狄亚)

Somebody call us cruel but

有人说我们残忍,但是

Ourselves call it just

我们称其为合理正义的

Karma

天谴报应(合)

I ask you is it a crime to take revenge for your own daughter?

我问你,给自己的女儿复仇是一种罪过吗?(克吕泰涅斯特拉)

Oh no, heroes protect cities sometimes but they often get horny and ruin everything

当然不是,英雄们有时候会保护城邦,但他们时常耽于色欲,然后就——毁了一切

I never want more drama. My life is hard enough

我不想要什么浪漫经历,我的人生已经够艰难了

All these heroes, kings fight bloody for my love

多少英雄啊,国王啊,为了我的爱情争斗不休

But one day they sit down and have a meeting

但是某一天他们经过讨论达成了共识

Then I have to marry a man in spite of my willing

我就不得不嫁给他们指定的某个男人,没有人考虑我的想法

One guy break the rule and Aphrodite helps him

有个人却打破了他们的约定,阿芙洛狄忒也给他撑腰

He loves me, seduces me and takes me to Troy

他爱上了我,诱惑了我,又把我抢回特洛伊去(海伦)

But the shameless jerk already had a wife!

但那无耻的混蛋明明已经有了妻子!

He stickes to her all day, leave me cry alone in cave

他整日和她厮混,让我在山洞里独自流泪

Heroes think they are blessed by divine

英雄们以为自己是被神保护的

But luck won't last and fate gets everyone

但运气不会长久,命运却会找上所有人

A poisoned arrow makes him think of his wife

一只毒箭让他终于想起了自己的发妻

And I just stand by when he cries for help and dies

而我就站在一旁看着,看他哭着求救然后慢慢死去

They only have themselves to blame

他们只能怪他们自己犯下如此罪孽

If you'd been there you'd do the same

如果你遇到这种情况,你也会这么做的(俄诺涅)

Our idea of a happy home

我们对幸福家庭的定义

Is where we live for our own

是我们可以为自己而活的地方

But the bossy tyranny Apollo

可那可恶专制的阿波罗

Just can't leave us alone 

说什么也不肯放过我们

I'd rather jump right into sea

比起嫁给他,我宁可跳海

I'd rather change to a laurel tree

而我宁可变成月桂树

He treats women as dust

他认为女人是卑贱如同泥土的存在

So

因此

Loneliness is his just

孤独就是他应得的

Karma

天谴报应

(昔兰尼,达芙涅,卡珊德拉等一众阿波罗受害者)

Oh, how many time I have told Zeus my faith to Artemis. Then he assulted me in her form and tainted my love.

我那么多次对宙斯表明我对阿尔忒弥斯的忠贞,他却玷污了我的爱......通过变成阿尔忒弥斯的模样(卡里斯托)

At least Artemis herself didn't taint your love. How lucky.

至少阿尔忒弥斯本人并没有玷污你的爱,你已经很幸运了

One day a ship of demigods come to my shore

某一天一艘载满半神的船停在我国的海岸

The captain comes to my palace. He is fairest of them all

船长来我们的宫殿拜见我父王,他的美貌即使在他的半神伙伴们中也首屈一指

He is humble and kind. He saves my nephews from the tide

他又谦虚又善良,还救了我险些死于潮汐的侄子们

My father wants to kill him but I want to save his life

我父亲想要害死他,但我想要救他

He comes to me and admires my intelligence and power

他来找我,并赞美我的才智与能力

Then he begs me to sympathy with his sailors' mothers

然后恳求我看在他们悲伤的母亲们的份上救救他们

He sincerely asks me to go back with him together

又真诚地向我求婚,希望我和他一起走

With my power I protect him from the bulls and the soldiers 

我便施展法术,让他免于被铜牛与龙牙兵杀死

For the next ten years time we have quite a happy life

在此后十年我们过得还算幸福

Till another princess wants to keep this prince to her own

直到另一个公主也想要将这个王子据为己有

So he abandons me for his new status and the throne

为了地位与王位,他就这样抛弃了我

Shall I just sit and see when he betrays and breaks his vow?

难道我应该待在一边,眼睁睁地看着他背弃诺言背叛我?(美狄亚)

Don't be fooled by their tender smile

别被他们的温柔微笑迷惑了(海伦)

Give an inch and they'll run a mile

他们何止得寸进尺(俄诺涅)

So I kill the girl who steals my man

所以我杀了那个觊觎我的男人的女孩

Then her father who agrees this plan

然后轮到她纵容了这一切的父亲

But I let the prostitute be alive

但我让那个小白脸活着

So he can suffer for rest of life

好叫他用余生来痛苦不已追悔莫及(美狄亚)

Call us wicked call us mean

有人说我们邪恶又刻薄(克吕泰涅斯特拉)

Cruel and everything in between

还有残忍以及诸如此类的评价(俄诺涅)

You can't say we are insane

你不该说我们疯狂(美狄亚)

They deserve all of that

这都是他们咎由自取(阿波罗受害者联盟)

That's what we called just 

这就是我们称为合理正义的

Karma

天谴报应(合)

—— ——

再次感谢阅读www

评论(4)

热度(84)

  1. 共9人收藏了此文字
只展示最近三个月数据